October 2, 2012

Češki kolac


Nakon ovog nevjerovatno vruceg ljeta i ljetnih laganih slastica, zazelila sam se nekog malo tezeg kolaca. Ovo mi je bio idealan izbor jer su ovi kolaci vecinom poprilicno veliki i trebam nekoga tko bi ga sa gustom pojeo. Naravno za to je moj muz tu. Vjecni poklonik ”zutih” krema. I veliki ljubitelj kolaca.

Ima jedna pjesma. U Dalmaciji, u Splitu. I kaze... kad Nadalina muti jaja :) Pa kada mi moj muz zapjeva, i podje se vrtiti po kuhinji.. tooo bude show program! Mucenje kolaca staje, moji macici dotrce i to onda nastaje obiteljski kuhinjski ples. Tata mamu dize i vrti a moja Bru sa kuhacom u ruci skace i vice hocu i ja, hocu i ja. Tih par minuta, ta pjesma, ma to izazove toliko smijeha, ljepih emocija, da ne govorim uspomena.
Cak bi i sami Boris i Oliver na njega bili ponosni :)
Moram staviti pjesmu.. 


Kad Nadalina misi slatko, u dane ispred feste,
                                  Jo da je vidin bar na kratko, ca skriva ispod veste. 
                                  Jer slatka je ka cukar fini, dok leti po kuzini,
                                  I rado bi je jemo svatko, kad Nadalina misi slatko.


Kad Nadalina muti jaja, zamuti pamet svima,
                                   I svakim danom ostane slaja, ko bucaj dobrog vina.

Nadalina  


Češki kolac
Biskvit:
  • 5 jaja
  • 200 g secera
  • 200 g ostrog brasna
  • 2 zlice kakaa
  • 1 zlica vode
sirup:
  • 150 ml mlakog mlijeka
  • 2 zlice vanilija ekstrakta
Zuta krema:
  • 500 ml mlijeka
  • 5 zumanjaka
  • 120 g secera 
  • 5 zlica ostrog brasna
  • 200 g maslaca
  • 50 g secera u prahu
Saum pjena:
  • 5 bjelanjaka
  • 250 g secera
  • sok 1 ⁄ 2 limuna
Izradite zumanjke sa secerom. Posebno izradite bjelanjke te postepeno dodajte u zumanjke. Pomijesajte sa brasnom i prosijanim kakao prahom, te vodom. Biskvit pecite oko 35-40 min na 190C. Drvenom cackalicom provjerite dali je pecen. Topal biskvit natopite sa sirupom.

Za zutu kremu izradite zumanjke i secer te dodajte brasno. Mlijeko stavite da prokuha te malo dodajte u zumanjke. Promijesajte te sve vratite u vrelo mlijeko i mijesajte dok vam se krema ne stvrdne. Prebacite u plasticnu posudu i ostavite da se ohladi. 
Maslac sobne temperature izradite sa secerom u prahu i izmiksajte zajedno sa kremom od zumanjaka. Kremu premazite preko biskvita i na to kuhani saum.

Za saum bjelanjke izradite sa secerom te nastavite miksati i kuhati ih na vodenoj kupelji jos kojih 6,7 min. Trebate dobiti jednu gustu, ljepljivu i sjajnu smjesu. Nemojte ih dugo drzati na pari kako vam se rubni dijelovi u zdjeli nebi poceli previse stvrdnjavati i susiti. Saum premazite preko kreme i pustite da se ohladi.
Kolac pospite ribanom tamnom cokoladom ili tankom glazurom.
Dobar tek!



10 comments:

  1. Odlično izgleda! Voljela bih vidjeti vaš obiteljski kuhinjski ples, zvuči kao odlična zabava!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala!
      :)) i je.. To se mora poklopiti da netko bude doista dobro raspolozen i povuce dobru vibru. onda to postane lancana reakcija..

      Delete
  2. Pravila sam jednom ceski kolac, odlican je bio, samo nije bio lijep kao ovaj tvoj. Fantasticno izgleda :)

    ReplyDelete
  3. kolač mog djetinjstva, mama ga je stalno ponavljala, a ja sam ga obožavala
    već ga dugo nisam napravila, stavit ću si na popis da ga napravim koji dan ponovo

    ReplyDelete
    Replies
    1. meni su se kroz djetinjstvo stalno provlacile zute kreme. Lijepo se podsjetiti toga..

      Delete
  4. Bar je veselo u kuhinji, jer je i kuhanje na kraju zabava zar ne.

    ReplyDelete
  5. Ples i smijeh u kuhinji su mi super, odlični ste ! A odličan je i kolačič, ova kockica tako primamnjivo izgleda !

    ReplyDelete
  6. wspaniałe ciasto, muszę spróbować. Dziękuję bardzo za wizytę.

    ReplyDelete